Oprichter en topman Fokke de Jong van het Nederlandse modeconcern Suitsupply heeft een groep externe investeerders uitgekocht. De Jong ziet sterke groeikansen voor zijn bedrijf en vind het logisch om dan samen met het management volledige controle te hebben.
Fokke de Jong is de drijvende kracht achter de mannenpakken van Suitsupply. Tegenover Quote meldt hij dinsdag dat hij het belang van 33 procent in Suitsupply van investeerders Marcel Boekhoorn, Jeroen Schothorst en Ben Kolff heeft teruggekocht. Samen met het management bezit De Jong nu weer 100 procent van Suitsupply. Over de prijs doen beide partijen geen mededelingen.
Wel wil De Jong kwijt dat de omzet van Suitsupply in 2014 met ongeveer 30 procent is gegroeid tot 160 miljoen euro. “Zowel in Europa als in Amerika en Azië groeien we ontzettend hard, ik zie nog veel nieuwe mogelijkheden en dan is het logisch om bij te kopen als dat kan. Zeker als je 150 procent van je energie er instopt, dan is het ook logisch om samen met het management 100 procent van het bedrijf te bezitten. Het doel is om SuitSupply nu verder uit te bouwen, vanuit die gedachte hebben we het belang ook teruggekocht. Ik ben totaal niet met een exit bezig”, aldus De Jong tegenover Quote.
Suitsupply geeft gas in Amerika
Afgelopen juni gaf De Jong tegenover Retailwatching.nl al aan dat Suitsupply fors expandeert in Amerika. Daar bevindt zich inmiddels een kwart van ruim zestig vestigingen. Suitsupply is inmiddels in zestien landen actief. Nederland en de Verenigde Staten tellen de meeste winkels, andere landen vaak één of twee. Daarbij zitten Canada, China, Italië, Letland, Litouwen, Mexico, Rusland, Singapore, Wit-Rusland, Zuid-Afrika en Zwitserland.
De Jong zweert, net als modeketens H&M en Zara, bij een verticaal geïntegreerd businessmodel, zo liet hij eerder weten tegenover Retailnews.nl. “Wij bieden pakken van een hoge kwaliteit tegen een goede prijs die eventueel vermaakt kunnen worden, terwijl de klant erop wacht.”